Handelsbetingelser

 

Forbehold ved bestilling af guld og sølv  / VIGTIGT Bemærk venligst :

Ved bestilling af guld og sølv : Afvent ordrebekræftigelse nr. 2 inden du overfører betaling, ved tvivl ring 22720071

Grundet guldets og sølvets daglige prisstigninger, kan Møntbutikken ikke følge med i at opjustere priser på
alle guld mønter/medaljer/smykker på shoppen (ca. 980 varenr.) 
Da vi ikke vil sælge guld mønter/medaljer/smykker samt sølv billigere, end det kan skrottes til / eller realiseres til hos kendte metalhandlere og mønthandlere,forbeholder Møntbutikken sig derfor ret til at annullere ordre, hvor guldet på ordrebestillingstidspunktet, er solgt billigere, end det kan realiseres til hos guldhandlere i byen. (Vi håber på forståelse for dette).
Dette kan også gøre sig gældende, hvis samlerværdien på mønten er højere end guldprisen (som også på nogle typer er steget pga. guldstigninger.
Kunder der har gennemført en ordre, hvor vi efterfølgende efterjusterer ordren og fremmailer en ny ordrebekræftigelse,
vil derefter få tilbudt at købe det bestilte til aktuel skrotpris + ca. 5 til 15% (alt efter mønttype) + fragt. (Ny ordrebekræftigelse på dette fremmailes)
Dette tilbud vil stadig ligge under kendte guldhandleres udsalgspriser (feks. Tavex, Vitus, Nyfortuna, Sero mm.)

Kan køber ikke acceptere den nye ordrebekræftigelse med justeret pris, annulleres ordren blot efterfølgende.
Køber bedes i sådanne tilfælde besvare ordrebekræftigelse 2 med et : Nej Tak.


For ordre på guld der er bestilt, men ikke afregnet, fastsættes endelig salgspris først
på selve afregningsdagen til : Aktuel guld/sølv skrot pris + 5 til 15% + fragt.

 



Møntbutikken er en netbutik med et kontor, mødelokale og eksternt lager tilknyttet.

Venligst Bemærk : Der er ingen fysisk butik.

Åbningstid på kontoret er man-søndag 10-18 efter aftale. (ring altid til tlf. 22720071 for aftale)

BEMÆRK : ALT OPBEVARES I BANKBOKS. INGEN MØNTER OG SEDLER SAMT VÆRDIER PÅ KONTORET. 


Alle emner pakkes og afsendes fra ekstern lokation, afhentning af bestilte varer på kontoret, er derfor kun mulig ved forudgående aftale, og ved handler på minimum kr. 300,-

Vedr. Ordre pr. telefon : Der faktureres minimum kr. 500,- + fragt
(Dette grundet manuel oprettelse af faktura, fragtlabels etc)

 

Vigtigt vedr. bestilling af fragt på shoppen :

Det er kundens eget ansvar, at kunden bestiller den korrekte fragt, som passer til deres ordre.
Dette så deres ordre er fuldt dækket værdimæssigt, hvis deres forsendelse skulle bortkomme.
Har en kunde bestilt en forkert fragt hvor forsendelsen bortkommer, så bliver kunden kun kompenseret økonomisk,
optil den værdi, som forsikringen på kundens bestilte fragt dækker.
 Nogen spørgsmål inden bestilling af fragt : Ring til tlf. 22720071


Alle varer sælges som udgangspunkt efter brugtmomsordningen. Dette pånær guldmønter fra år 1800 og frem,
der hvis de opfylder EU`s bestemmelser for Investeringsguld, sælges som sådan.
Det vil fremgå på din endelige faktura (som du får tilsendt sammen med din ordre) hvis dette er tilfældet.

 


 


 
   

Generelle oplysninger

www.møntbutikken.dk (www.montbutikken.dk) ejes og drives af:

Møntbutikken                   
CVR-nr. 30639820    
Løngangsstræde 2 
DK-4653 Karise

Claus Johannsen (Ejer og ansvarlig) 
Tlf. 22720071

 

Betaling

Dine betalingsmuligheder / Paymentsoptions

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK).
 

Betaling for varerne kan ske online ved brug af følgende betalingsmuligheder:

  • Bankoverførsel
  • Paypal We accept paypal from our customers abroad, to our paypal-account : info@montbutikken.dk
    (+ 7 % for paypal-fees for transfers, done like "Paying for goods" and then you ned shipping with full insurance)

    (+ 0 % for transfers, done like "to family or a friend" and then you are free to use any shippingoption you prefer)
  • ViaBill delbetaling (helt uden renter og gebyrer op til 2.000 kr.)
    Financerer du dit køb ved brug af Viabill, så venligst tjek deres betingelser og evt. gebyrer vedr. dette,
    så ikke at Viabill bliver grunden til, at du evt. fortryder dit køb, med efterfølgende returnering af de købte
    varer til os til følge.

    Hvis det kan undgås, så bruger vi helst ikke tid på unødige fortrydelser, medmindre det selvfølgelig drejer
    sig om en reklamation (Dem bruger vi til gengæld gerne tid på, og de behandles meget seriøst) 
    Husk at se vores betingelser ved fortrydelse af køb, længere nede på siden.
  • Bemærk at ved financiering via Viabill : så kan forsendelsesmetoden : Brevforsendelse ikke benyttes.
    Dette grundet vores ansvarsfraskrivelse for, at forsendelsen når sikkert frem. 

Bankoverførsel

Vi afsender først varerne, når vi har registreret din betaling.
Overfør betalingen til følgende bankkonto:

  • Nordea
  • Reg. nr. 2232
  • Konto nr. 5499694891

    Husk at påføre dit navn eller ordrenummer på overførslen (sendt til dig pr. mail ved ordreafgivelse)

    Betaling fra Udlandet / Payment from abroad :
     
  • IBAN : DK0320005499694891
  • SWIFT : NDEADKKK
  • Husk at overføre ekstra DKK. 50,- til bankgebyr til dækning af modtagelse af betalingen.
    Please remember to add DKK. 50,- (to cover bankfees) to the payment.

 

MobilePay

  1. Under bestilling af varerne, vælger du bankoverførsel ved ordreafgivelse men overfører efterfølgende betalingen via Mobilepay
  2. Beløbet trækkes på det kreditkort, du har tilknyttet din Mobilepay konto.
  3. Du modtager nu en ordrebekræftelse pr. mail og vi pakker straks varerne til dig.

 

ViaBill - Rentefri delbetaling

Du kan betale med ViaBill helt op til 10.000 kr.

Betaling via ViaBill er 10 % rente og gebyrfri på beløb op til 2.000 kr. 
Læs alle detaljerne her: http://www.viabill.com/terms

 

Du får varerne inden du betaler:

  1. Du bestiller varerne som du plejer og vælger ViaBill som betalingsmetode.
  2. Du sendes nu til ViaBills side, hvor du indtaster dine personlige oplysninger og får tilsendt login til MitViaBill.
  3. Du får et hurtigt kredittjek hos ViaBill og vi sender varerne til dig.
  4. Du betaler som det passer dig, dog max. over 24 måneder.

  

Fragt

Følgende forsendelsesmuligheder tilbydes:

  • GLS/dao Til pakkeshop / modtagelse skal kvitteres for. 
    Pris for levering til pakkeshop i Danmark med dao (forsikret optil kr. 1000,-) koster kr. 50,-
    og med GLS (forsikret optil kr. 4500,-)  koster kr. 60,- 
     
  • GLS/dao Med omdeling (levering på hjemme eller firmaadresse) modtagelse skal kvitteres for.
    Pris for levering i Danmark (forsikret optil kr. 1000,- eller 4500,-) koster hhv. kr. 60,- eller 80,-
     
  • Post Nord Værdipost / modtagelse skal kvitteres for. (forsendelse til kundens adresse i DK)
    Pris kr. 150,- (Bruges ved ordreværdi over kr. 4500,- og op til kr. 30.000,-)
     
  • koster kr. 30,- (leveringstid 5-21 hverdage)
    Post Nord som B-brev og uden tracking/forsikring (køber overtager ansvar for forsendelsen)

 

  • Vedr. bestilling af fragt : Det er kundens eget ansvar, at kunden bestiller den korrekte fragt, som passer til deres ordre.                                                                  Dette så deres ordre er fuldt dækket værdimæssigt, hvis deres forsendelse skulle bortkomme.

                                              Har en kunde bestilt en forkert fragt hvor forsendelsen bortkommer, så bliver kunden kun
                                              kompenseret økonomisk, optil den værdi, som hans bestilte fragt dækker.

                                              Nogen spørgsmål inden bestilling af fragt : Ring til tlf. 23116614 (Claus Johannsen)

  • To our customers abroad, we offer the following shipping oppotunities :
     
  • Shipping world wide upto 100 grams (sent as a regular letter with PostNord, not signed for, not insured and on buyers risk) is DKK 60,- , Upto 250 grams is DKK. 110,- and Upto 2 kilos is DKK 160,- (Time of delivery is 2-25 days + custom if any).
  •  
  • Shipping to EU or World wide Upto 2 kilos (sent as letter with trackingnumber, but NOT Insured and sent on buyers risk).
    Post Nord as letter is DKK. 160,-  (Time of delivery is 5-15 days + costum)
     
  • Shipping to EU or World wide (sent as a parcel with trackingnumber and full insurance if possible, we will contact you before shipping, if full insurance not is possible).
    Post Nord as parcel  within EU is DKK. 250,- or DKK. 499,- (Worldwide) -  (Time of delivery is 5-15 days + costum)

 

Da vi annoncerer i avisen Gul og Gratis vil alt forsendelse blive købt derigennem (forsendelses advis via dem kan forekomme)

Claus Johannsen står som afsender på alle forsendelser,
og Møntbutikken står ikke nævnt udenpå forsendelsen,
medmindre vi benytter PostNords værdiforsendelse.


Forventet leveringstid til Danmark er mellem 1 - 3 hverdage, såfremt varerne er på lager.
Er varen ikke på lager, kan der forventes levering indenfor 5-9 hverdage.
Er vi ikke i stand til at afsende varerne inden for det angivne tidsrum,
giver vi dig information herom pr. mail eller telefon.

Bemærk : Møntbutikken har ansvaret for forsendelsen, indtil modtagelsen af ordren
hos kunden, medmindre at kunden har bestilt billig fragt som : Brev

I disse tilfælde overtager kunden ansvaret for forsendelsen, såsnart vi har afsendt ordren herfra. 

Varekøb

Varekøb foregår ved følgende procedure:

  1. Den ønskede vare tilføjes til indkøbskurven.
  2. Når købet ønskes afsluttet, klikkes på linket indkøbskurven. Herfra kan man slette eller ændre antallet af bestilte varer. Marker at du godkender handelsbetingelserne, når indeværende handelsbetingelser er læst og accepteret. Vælg derefter kontakt og modtagerinformation
  3. Den ønsket leveringsmetode og betalingsmetode vælges
  4. Købet bekræftes og betaling gennemføres.
  5. Herefter modtager du elektronisk en ordrebekræftelse pr. e-mail.
  6. Forbehold for mellemsalg forbeholdes. I enkeltstående tilfælde, kan mønter der står listet på siden, allerede fysisk være solgt. Dette til kunder som køber på messer vi deltager i. Mønten skal derefter slettes manuelt på lagerbeholdningen, hvilket ikke altid er muligt på salgstidspunktet.

             

  

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten,
eller hvis forsendelsen forsvinder undervejs tilbage til os.
Så sørg altid for at sende med trackingnummer og fuldt forsikret.
 
Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer købt i webshoppen (pånær varer solgt som investeringsguld)

Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, skal varen returneres uåbnet og i samme stand og mængde som ved modtagelse.

Du kan returnere en vare ved at sende den angivne adresse under Juridiske oplysninger øverst i handelsbetingelserne. Vedlæg derudover en kopi af bon/kvittering.

 

  • Sådan returnerer du
    Du skal inden 14 dage fra modtagelsen, meddele os om, at du ønsker at fortryde dit køb.
    Det er dig, som skal dokumentere rettidig meddelelse om fortrydelsen.
    Vi opfordrer dig derfor til at sende den til os via email.

    Returvarerne skal sendes forsvarligt tilbage i original emballage.
    Vedlæg returformularen, eller din kvittering, og sæt returlabel med forudbetalt porto på pakken.
    Varerne skal være os i hænde senest 14 dage fra den dag, hvor du modtog varerne.
     
  • Tilbagebetaling
    Ønsker du pengene refunderet, overføres beløbet til det anvendte kreditkort (Dankort, Visa mv.) i forbindelse med bestillingen, indenfor 14 dage fra modtagelse af varen.
     
  • Returneringsudgifter
    Ønsker du at returnere den købte vare, skal du selv stå for forsendelsesudgiften / fragten både tur/retur.

     
  • Bemærk
    F
    or at begrænse antallet af køb, hvor kunder køber en vare for sjov, for derefter at fortryde, gælder følgende :
    Ved alle fortrydelser hvor grunden ikke er en berettiget reklamation, bliver kunden ved fortrydelse,
    efterfølgende faktureret for den faktiske fragtudgift, for tilsendelsen af varen ved bestilling.
    Ved gentagende fortrydelser fra samme kunde, hvor fortrydelsesgrunden ikke er en berettiget reklamation, pålægges returgebyr på kr. 300,-
    Dette gebyr dækker arbejdsløn vedr. ekstraudgiften til håndtering af varen tur/retur til bokssystemer,
    kvalitetstjek af den returnerede vare etc.

  

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Møntbutikken

V. Claus Johannsen
Løngangsstræde 2
4653 Karise
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

➤ Reklamationsret

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. Er der fejl eller mangler ved varen, skal du snarest muligt kontakte os.

Du kan dog ikke benytte dig af reklamationsretten, hvis fejlen skyldes skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug eller ringe vedligeholdelse. Ligeledes er du forpligtiget til at henvende dig til os indenfor 2 måneder fra fejlen opdages.

  • Du kan informere os om fejl og mangler på mail eller telefon 23116614.
  • Ved klagesager er du også velkommen til at benytte vores direkte email, som du finder i bunden af webshoppen her.
  • Det er altid muligt at benytte ODR-platformen, hvis du ønsker at klagesagen skal sendes gennem EU's online klagesystem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Vi dækker dine udgifter i forbindelse med returnering af defekte varer.

  

➤ Priser

Alle priser på sitet er dagspriser, som kun er gældende på bestillingsdagen. Prisændringer kan forekomme.
 

➤ Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

 

➤ Persondatapolitik

Sikker og krypteret betaling online
Foretages der betaling med kreditkort på webshoppen, sker betalingen på en sikker forbindelse, der garanterer, at dine betalingsoplysninger ikke er tilgængelige for uvedkommende. Når betalingen foretages online, sker det gennem en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet og en sikker betalingsgateway. Betalingsgatewayen fungerer som dankortterminalen, der administreres hos Quickpay, som overholder den internationale PCI DSS certificering - En certificering, der definerer en række krav til opbevaring, overførsel og håndtering af kreditkortdata. 
 

Dine personlige data
Dine kontaktoplysninger gemmes med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via webshoppen, sikrer vi, at det altid sker med din fulde accept, da købet ikke kan gennemføres, medmindre handelsbetingelserne her er godkendt. Det er din sikkerhed for, at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Din IP-adresse registreres af sikkerhedsmæssige årsager når du foretager et køb. IP-adressen og evt. personlige oplysninger oplyses til politiet, hvis der er tale om falske betalinger, svindel og bedrageri med kreditkort.
 

Sikkerhed
Oplysninger afgivet på webshoppen videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Alle oplysninger gemmes på højsikrede servere.
 
 

Cookies

I en webshop og enhver anden side, er der mange funktionaliteter, der ikke virker uden brug af cookies. 

Du kan derfor ikke benytte vores webshop uden at acceptere brugen af cookies.

 

    Klik på en vare kategori og se vort store udvalg i mønter og pengesedler.
  Søger du et bestemt årstal eller andet, så brug evt. det grønne søgefelt. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Møntbutikken

V. Claus Johannsen
Løngangsstræde 2
4653 Karise
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Møntbutikken
V. Claus Johannsen
Løngangsstræde 2
4653 Karise
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

 
Personoplysningerne registreres hos Møntbutikken og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på mail.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Claus Johannsen. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.03.2024